EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

A föld árnyéka

2007. január 15. - Mirwen

tudományoskodó bejegyzés

ez itt egy naplemente, ahol látszik hogy a nap ahogy csobban a balaton vízszintes vonalába, az nemugyanaz a vonal ahol sötétedik. Igy alakulhat ki az a fura helyzet is, hogy

a nap a föld árnyékában, már a sötét sávban van. A kép azért ilyen ferde, mert annyira igyekeztem lefényképezni ezt a pillanatot, hogy perszehogy kirúgtam az állvány lábát...

és egy szép árnyék-kép a Badacsony lábával megkomponálva:

ezen látszik is, hogy nem teljesen egyenes az a vonal ott a látóhatár fölött.

És hogy hogy is alakul ki az árnyék? Itt találsz elég szemléletes leírást a jelenségről.

(és had ragadjam meg az alkalmat: Köszönet Ediacarának hogy bevezetett a légköroptika csodálatos világába) 

ps: a képek ocsmány minőségéért én kérek elnézést. szenvedtem egy darabig a dimbesdombos lejtőn az állvány pozicionálásán, de aztán feladtam - meg megrugdostam, ugye -, így végülis kézből, erősen zoomolva ennyire tellett. Jaéspersze szűrők meg mindenféle kutyafüle nélkül, azért is égett ki az elsőn a nap. Meg gondolom az érzékelő lapka is... ehhem

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr165664196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása