EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

búcsú

2008. szeptember 02. - Mirwen

szervusz szecsuáni tofu

szervusz kínai hirtelensült zöldségeim

szervusz erős savanyú leves

szervusz szalámi

szervusz tőkehalmáj

szervusz erőspista

Pont most?! szomorú vagyok. Pedig a legjaváról már az elején le kellett mondjak (sushi, penészes sajtok, nyers sonkák).

hát ez van. Pedig pont a múlt héten találtam egy remek receptet, ami isteni. Leírom nektek, egyétek helyettem is. Vagy aki erre jár, annak nagyon szívesen sütök! (a recept két jó adag)

---------------

Szecsuáni Tofu

2 doboz Tofu (az a 340 grammos amerikai ("Mori-nu"), ne a magyar radírgumi állagú!)

1 ek olaj (wokban mindig mogyoróolajat használok, annak magasabb a forráspontja mint a napraforgóolajé, azaz nem ég le)

1 ek nagyon apróra vágott friss gyömbérgyökér

1 nagyobb gerezd (vagy két kisebb) fokhagyma szintén nagyon apróra vágva

3 ek  felkarikázott újhagyma (ezzel lehet kicsit megengedőbben bánni, én egy egész szálat lekarikáztam, és azt osztottam be)

1 ek Szecsuáni csípős babpaszta (kapható kínai üzletekben, Culinarisban. Van hogy csak ízesítettet kap az ember, de a lényeg hogy az alapja a szechuan bean paste legyen.)

1 ek Tamari (Gabonamentes szójaszósz. Simával helyettesíthető)

0.5 ek só

0.5 ek cukor

0.5 csésze (1 csésze kb 250ml) alaplé (hirtelen jöhet kockából, de ha van igazi alaplevünk akkor használjuk azt. De nehogymár valakinek _tényleg_ legyen otthon alapleve?!)

0.5 ek kukoricakeményítő (burgonyakeményítőt használtam helyette, ugyanolyan jó az is) 2 ek hideg vízben feloldva. (erre ügyeljünk, hogy mindig leülepszik, tehát felhasználás előtt közvetlenül jól kavarjuk meg)

2 csepp szezám olaj

2 csepp chili olaj (helyette egy késhegynyi erőspistát raktam)

1 kiskanál szecsuáni bors őrölve. (ezt sok helyen kapni, vegyük inkább az egész szemeset*, és őrüljük le frissen egy borsdarálóban.)

 

Elkészítés:

Lecsöpögtetni, és lemosni a tofut, majd megint lecsöpögtetni. ((Nice to have: Ha a "soft" tofunk van, nem a "firm", akkor érdemes a mosogatótálra rakni egy műanyag deszkára a tofukat, rájuk mégegy műanyag deszka, a tetejére mondjuk két kukorica (vagy akármilyen) konzerv, hogy lenyomja a súlyuk, és ezáltal kicsit jobban kicsorog belőle még lé, azt időnként leönteni.)) Nagyobbacska kockára vágjuk (úgy másfél centiszer másfél centi). A wok-ot nagy lángra tesszük, bele az 1ek olaj, majd ha jó forró, akkor bele az összevágott gyömbér, fokhagyma és 2ek az újhagymából, 30 másodpercig keverjük, majd hozzáadjuk a babpasztátés a tofukockákat. Óvatosan keverjük hogy ne vagdossuk szét a tofukat. Majd hozzáadjuk a tamarit(szójaszószt), sót, cukrot és az alaplevet, megkeverjük és megvárjuk hogy forrjon. Ekkor bele a keményítős víz (jól megkeverjük előtte!). Belecsepegtetjük a szezám olajat a csiliolajat és megszórjuk a szecsuáni borssal. Kész is, már csak dekorációnak meg kell szórni a maradék felvágott újhagymával és rizzsel tálaljuk.

ISTENI!

 

A hozzávalók kinézetét itt lehet lecsekkolni: Cook's Thesaurus.

*: és egy pár szót még a szechuáni borsról. Ha nem nézek utána a wikipédián, akkor tuti nem találom meg, mert ennek a borsnak nem a bors szerű termése a lényeg (azt ki is dobják), hanem az azokat takaró kicsike héjacskák. Majd mikor nagy örömmel megvettem egy zacskónyit (50gr) 390 forintért, és hazavittem, ott álltam mint a bálám szamara hogy akkor most hogy lesz ebből por. Mert mozsaram sehol. Aztán rájöttem hogy van egy épp nem használt borsdarálóm, abból kiszórtam a maradék magot, és beleöntöttem a héjakat, majd azzal ledaráltam. Zseniális az íze, nem fogható semmihez, de biztos hogy fogok kísérletezni vele majd még. Elsőre egy pikáns szalámi fűszerének tudtam volna hirtelen elképzelni.

És az eredeti recept linkje.

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr315664756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása