EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

disznóvágás

2008. december 05. - Mirwen

holnap disznóvágás lesz apóséknál, és úgy volt hogy kísérletezek szalámikészítéssel (borsos szalámit szerettem volna csinálni), de végülis letettem a dologról több okból is, legfőképp, mikor kiderült hogy a 170 kilós disznóból sajna nem jutna nekem 1,5 kiló hús, mert csak, miértnem szóltam időben, akkor tudtak volna venni pluszban a teszkóban (no comment). Meg csak kolbásztöltő van (szalámitöltő kéne), meg csak 8-as daráló (nekem hatos kéne), meg hasonlók. Nem vagyok igazán lelkes híve ezeknek az AS szabvány szerinti munkálatoknak (Ahogy Sikerül), vannak az életnek olyan területei, amikor igenis fontos a pontosság, precizitás.

A bűvös szakács írja le jól:

"Ennek ellentéte az, mikor bizonyos homo morbidalisok mélyhűtőből veszik elő a hónapokkal előbb darált oxidálódott fokhagymát, avagy rosszfajta fokhagymaport vetnek be, s ezt maró ízű zacskós őrölt feketeborssal tetézik. Ezután fűtött helyiségben életlen késsel darálják az inas „kolbászhúst”, s röviditalozás közben kóstolgatva, „érzéssel” fűszerezik. (A kolbász akkor van jól fűszerezve, ha hidegen még erősen ízetlen.)"

...

"Ínból és leeső apró húsrészekből – amit nálunk gyakran „kolbászhúsnak” neveznek – kolbászt készíteni nem lehet (erről mindenki megbizonyosodhat a hentesáru-osztályokon)."

satöbbi...

Szóval végülis azon gondolkodtam hogy csak csinálok egy kis adag kolbászt akkor, mondjuk legalább félig rendesen: az alapanyagot ugye megveszem majd a metro-ban (száraz, ínmentes lapocka, 1,5kg és vállszalonna 0,5kg) és megpróbálom legalább technológiailag korrekten megcsinálni a külön-kolbászomat. Kíváncsi vagyok hogy sikerül-e vajon...

Amúgy ebbel pont azon tanakodtunk, hogy ennyi erővel ha lenne itthon darálónk, itt a konyhában is meg tudnánk csinálni a dolgot, csak kölcsön kéne kérni a töltőt, de mostmár mindegy, elvárnak segíteni, megyek is szívesen, mert szeretem amúgy a házikolbászt. De idén nem én leszek a munka hőse, azt is látom már. Szmájli.

De majd egyszer megvalósítom a borsos-szalámis álmom is, ha addig élek is!

(egy kis tudta-e ön: nem lehet a metro-n kívül sehol sem vállszalonnát kapni, csak zsírszalonnát. Sajna kishenteseket nem is ismerek, és nem is szoktak már nyitva lenni akkor amikor szükségünk lenne rá...)

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr505664839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása