EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

Pepperkakor

2008. december 21. - Mirwen

Ma ezt sütöttem eb hathatós segítségével, ami azt jelenti hogy én gyúrtam össze a mixet, majd 4 óra állás után eb kinyújtotta és formázta, mert addigra elfáradtam.

Nincs mézeskalács-szaggatónk, meg különbenis a négyzet az olyan nerd, úgyhogy maradtunk ennél. Nagyon finom az állaga, nem teljesen száraz és nem kemény mint egy mézeskalács, hanem olyan pontjó (ezért óvatosan vele, mert még azon melegében jól be lehet zabálni belőle.)

PEPPERKAKOR

Hozzávalók:

55 dkg liszt, 30 dkg margarin, 2 db tojás sárgája, 10 dkg porcukor vagy darált barna cukor, 10 dkg méz, 0.5 evõkanál szegfûszeg, 0.5 evõkanál fahéj, 0.5 kiskanál szerecsendió, 0.5 kiskanál gyömbér, 1 kiskanál sütõpor, 4 dkg kakaó

Elkészítés:

 A lisztet összekeverjük a kakaóval, majd elmorzsoljuk a margarinnal. A többi anyagot hozzáadva határozottan összegyúrjuk. A kész masszát pihentetjük minimum 3 órát, de legfeljebb 1 napot. Pihentetés után a tésztát kinyújtjuk 2-3 mm vékonyságúra, majd tetsés szerinti formákt szaggatunk belõle. Elõmelegített sütõben 180-200 celsius fokon 5-6 percig sütjük.

----------------

Kicsit vastagabbra hagytuk, olyan 4 mm-esre, mert elég nehéz volt különben felszedni a deszkáról, és ezért picit tovább sült, úgy 6-8 percig.

én nem találtam a nyers tésztát elég fűszeresnek, úgyhogy tettem bele még mézeskalács fűszerkeveréket - mert kardamom és őrölt csillagánizs nem volt itthon - úgy két evőkanállal.

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr145664857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása