még szerencse hogy tegnap eb annyira használhatatlan volt hogy szinte végigaludta a napot, így délután-estefelé nekiálltam Civ4-ezni, hajnal kettőig.
ezúton gratulálok magamnak is.
még szerencse hogy tegnap eb annyira használhatatlan volt hogy szinte végigaludta a napot, így délután-estefelé nekiálltam Civ4-ezni, hajnal kettőig.
ezúton gratulálok magamnak is.
mai adag: St. Paul Catedral, Picadilly, Little Venice, Moorgate, Baker Street, Regent's Park, Central Mosque, Tower, Tower Bridge.
St.Paul drága volt, így csak befényképetrem, Picadilly-n keresztülhajtottunk, Little Venice egész hangulatos, Moorgate-en végrevégre DZs barátnőmmel találkoztunk egy rövidet, Baker streeten Scherlock Holmes múzeum ofkorz, Regent's parkban elképesztően sok csadoros, meg is néztük a főimaházuk, aztán hazafelé véve utunk Tower kívülről, majd keresztül a Tower Bridge-en, ami mitadisten, pont felnyílt!
Láttuk még a London Dungeon-t, be már nem mentünk, hanem a London Bridge nevű vasútállomás iszonyat útvesztőjében próbáltuk beazonosítani hogy vajon melyik peronról indul haza a vonatunk.
Majd itt meg egy iszonyatlepukkant kínai take away-esnél egy bazinagy adag kaját vettünk, ami nem is volt olyan rossz.
tegnap: Trafalgar square, Soho, Oxford street, China town, St.James park, Buckingham palace.
észrevételek: a trafalgar sq-ről eltűntek a galambok, az oxford streeten mozdulni nem lehet, a china town iszonyat csalódás, de azért egy csípős savanyút muszáj volt enni horror áron - ugyanaz mint otthon -, St.James parkban változatlan mennyiségű szárnyas és ember, a palota meg, nos az se változott.
Alapvető élelmiszert még a külvárosi boltokban is alig lehet kapni, mindenhol a félkész, kész a polcok felén, szendvicsek, saláták, készételek.
UNDORíTÓAN sok sushi mindenhol, és ezt kikérem magamnak, én hogy viseljem el azt a sok nyálcsorgatóan guszta makit meg nigirit úgy hogy nem ehetek?!
Nincs olyan hogy elég-kényelmes-cipő, mert a sok gyaloglás után mindegyik lábgyilkos.
Röhejesen alacsony minden lakásban a belmagasság és az se semmi hogy 10-ből kábé 2-3 a fehér ember...
mivel olyan hullafáradt vagyok még mindig mint a kő, ezért eb szíves engedelmével bemásolom amit ő írt. (Bezzeg már egy órája fent kukorékol, ellenére a masszív cider és pálinka mennyiségnek amit este toltak)
"Amíg M alszik, leírom, hogy mi volt. A minibusz percre pontosan 14:40-re jött értünk, felvettünk még a szomszédos hotelben három finnt, és indultunk a reptér felé. A sofőr tutira ment, és elkerülte az összes nagyobb utat, úgyhogy az árpád hídtól a pesti rakpart - nagymező utca - blaha - mátyás tér - üllői útvonalon vágott át, miközben a finnek mögöttünk megcsodálhatták a margitszigetet, a parlamentet, a hatvannal abszolvált macskaköves utcákat meg a mátyás téren poppoló kigyúrt helyi lakosságot. A taxizás hátralévő része eseménytelenül telt, csak a rendőrségi kordonnal lezárt városrész határán állapítottuk meg meglepetten, hogy a kordon közel sem hermetikusan átjárhatatlan.
15:10 körül értünk ki ferihegyre, kifizettem a fuvart (4500 ft), aztán becsomagoltattuk a csomagjainkat (3000 ft), majd a check-in felé kolbászoltunk. Jókor voltunk jó helyen: a wizz.air pultja még pont nem nyilt meg, de már pont ott volt a wizz.air pólós lányka, hogy kb. harmadikok tudtunk lenni. Ekkor gyorsan kértünk még priority boarding jegyet is (azt vissza kellett menni kifizetni a jegyvásárlós pulthoz, 3800 ft, ha jól emlékszem), de már soron kivül kiadták a matricát. Tranzitba be, ahol várakoztunk és onnan mobilblogoltam is, ha jól emlékszem.
Aztán útlevélellenőrzés, majd be a nyolcas kapuhoz, ahonnan a gép indul. Egész komoly sor kezdett kialakulni, mi viszonylag nyugodtan üldögéltünk a helyünkön a piros matrica tudatában. A stockholmból visszatérő gép korábban jött, mint a menetrend diktálta volna, úgyhogy a beszállás is hamarabb kezdődött.
Mikor megjelentek a beengedő lányok, azért előrementünk, a piros matricát lobogtatva átfúrtuk magunkat a tömegen, és harmadikként felszálltunk a buszra.
Némi várakozás, aztán irány a gép felé, amire konkrétan én másztam fel elsőként. Nagyjából a negyedik sorban ültünk, én - első nap az iskolában - az ablaknál. Mint nem rendszeres és nem túl árérzékeny repülő azt mondom, megérte a plusz 1800 ft (sőt, ha a jeggyel egy időben vesszük, akkor csak 1000) az elsőbbségi beszállásért, mert nem szeretek magyarokkal* sorban állni és rajtunk kívül más nem is vett ilyesmit, úgyhogy valóban megvolt a prioritása a dolognak.
Beszállás, szokásos dolgok, ajtó bezár, magyarázat, akkor indulhatunk is - és mégsem. Németország felett vihar volt, lecsökkent a légtér áteresztő kapacitása (így mondta a pilóta), ezért 45 percet várnunk kellett. Kivártuk, és ez jó is volt, mert legalább akklimatizálódtam: elsőre nagyon klausztrofóbikus volt a kicsike tér és az, hogy mögöttünk még 30 sornyi nép ül (A320) egy csőben.
A felszállás vicces. Mondta ugyan M, hogy az az SPM fokozat, de mivel én még a vurstliban sem ültem a gyors és "nagy" g-ket produkáló attrakciókra, így egészen mellbevágó élmény volt, különösen, hogy milyen meredeken bírtunk emelkedni, meg hogy milyen kanyarokat bírt megtenni a masina, benne velünk. Persze izgultam, mert hogyafenébe ne, de azért vigyorogtam közben. Egy-két pillanat volt, mikor jó volt az ablak mellett ülni, mikor nagyobbat kanyarodtunk és sürgősen meg kellett keresnem a horizontot a miheztartás végett. Jó sokáig emelkedtünk, szerencsére az idő kedvezett a nézelődésnek, valahogy bécs után vesztettem el a fonalat, hogy merre is járhatunk (nincs monitor térképre vetített repülőcskével, a pilóta előzetesen, illetve frankfurt fölött bemondta az eddigi és a tervezett útirányt); aztán valahol köln után megint le lehetett látni - a legnagyobb élményt azok a megközelítések jelentették, amikor vagy három gépet a közelünkben lehetett látni (egynek konkrétan átvágtunk a kondenzcsík-maradékján), meg amikor a csatornán megpillantottam egy-egy hajót (mert noha ott is jórészt felhős volt az ég, azért akadtak tiszta pillanatok).
A két órányi repülés után a leszállás meg brutálisan gyors, szerintem 15 másodperc se volt az egész (höh), aztán begurultunk és megvoltunk.
A UK border előtt masszív sor, a folyosó két oldalát egy, a padlóra festett kék csík választja el - ezt itthon a kutya se tartaná be, itt működik. Belépünk (útlevélszkennelés szevasz), a csomagkihordó szalag épp nem működik, kézzel próbálják kidobálni a csomagokat, az M-é hamarabb megjön, az enyémre várni kell, SA hív, hogy már közel, aztán mégis mi érünk oda a drop-off zone-ra, előbb, megérkezik, bepakolunk és indulás haza.
M1-M25-M16 - kábé ez volt az útvonal, már sötétben érjük el Londont, azért a City felhőkarcolói ekkor is jól láthatók, távolról világít egy-egy pillanatra a London Eye - várjatok, megnézünk mi még közelebbről. Hazaérve SA még megmutatja a vasútállomást, meg a jegyeladó automatát (lehet benne fizetni érmével, papírpénzzel, swipe és chip kártyával is, helló máv), aztán - fél tizenegy van - egy paki által üzemeltetett kisboltban veszünk tejet, cidert (almabor), némi felvágottat, sajtot meg egy csomagolt kenyeret, hogy holnapra legyen mit enni, aztán haza.
Megkóstoljuk a páleszt, betolunk a ciderből, SA megmutogatja, mi merre hány méter a házban (ő hajnalban elrepül németországba két napra) és irány aludni.
Ma nincs különösebb tervünk: veszünk egy off-peak napijegyet és bemegyünk a belvárosba kolbászolni. Hétvégén, ha visszatér SA meg itt lesznek M barátnőjéék, kocsival elmegyünk kirándulni valahova nemtúlmessze, most ez a terv. Amúgy most hétágra süt a nap és alig látok felhőt az égen (de tudom, hogy ez percek alatt megváltozhat).
Most reggeli, mert éhen halok.
"
szóval ilyesmi van most. most tényleg reggeli, mert eb már megelőzött egy teljes bejegyzésnyi idővel ugye...
namármost az van hogy ma kettőkor jön értünk az airport minibusz, ötkor gépre szállunk és hétkor már Lutonban leszünk.
A gépünk most Mallorcát most hagyta el, jön vissza budapestre, aztán elszáll még Stockholmba, vissza, és akkor beszállunk mi is. Nemsemmi ezt online követni...