EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

Szinopszis

2006. november 30. - Mirwen
"Nem érti, mert nem akarja érteni. Társadalmi magatartásmodellek nem overnight jönnek létre, még manapság sem. A szinglicsajmodell a zöld bevásárlóautójával és a pörgős kis életével alig öt-hat éves dolog, nagyjából egykorú bridzsetdzsónsszal és a szekszésnújorkkal és megjelenése csak annyiban tekinthető organikus változásnak, amennyiben organikus a piac reflexiója a fiatal, harminc alatti nők keresőképességének megnövekedésére. Ehhez az kell, hogy kicsit ráerősítsen a marketing, és a liba rögtön úgy érzi, a pénzzel a döntés lehetősége és joga is a kezébe került, és máris sorba fog állni a vadnőies hálószobabútorért jinjangmintával meg kétszatyornyi plüssállattal pukkantja tele az ótóját, mert úgy érzi, ez önreflexió, saját független egyéniségének, korábban elnyomott femininitásának a manifesztálása. Mivel a harmincas korosztály, elsősorban a gyermekvállalással járó elkötelezettség révén potenciálisan lecsusszan erről a futószalagról, ezért kiötlöttük a konzervált, mumifikált huszonévességet, amikor bűn megöregedni, és nem is nő az, aki a hetesbuszon nem öltözik kurvának selyemnaciból kilógó tangacsipkével és keresztcsonti tetoválással. (A terhesmarketing is dübörög persze gőzerővel, de jelen tanulmány írója e tekinteben nem bír kiterjedt tapasztalatokkal, így kompetenciahiány miatt az elemzésétől eltekint). Erre persze a média is rákapott, hiszen az öndefiníciós deficitet valahol kompenzálni kell, és megteremtik ennek az állapotnak a mitológiáját olyan filmekkel, mint a doktorszöszi vagy a spinédzserek, korosztályban alulról közelítve meg a Totally Spies is feltétlenül idesorolandó. Ezzel az egésszel persze az a gond, hogy - ahogy korábban is írtam - teljesen mesterséges (noha létező társadalmi trendeket lovagol meg, azokat nagyítja fel groteszk módon), és csak annyira van kidolgozva, amennyire a fogyasztás növelésében érdekeltek igényeit kiszolgálja. Az emberi kapcsolatok csak jelzésszerűen jelennek meg benne (romantikus vacsora a "kedvessel" (már nem definiáljuk a státuszát, párrá, kedvessé, vagy pasivá redukálódik), kettesben olcsóbb vellneszhétvége, nyaralás a világ másik végén, ahol legálisan fel lehet venni a szalmakalapot a napsütésben, és önfeledten turkálhatunk az ócskapiacon, a két perc alatt összacsapott álommvacsora szimultán szőrtelenítéssel, míg a csengőre várunk, de az első közös lakás és az közösen fölvett lakáshitel fókuszcsoportja már a reménytelenül negyvenesbe fordult generáció Nyuszómuszóékkal. A "fiatal felnőtteknek" szánt reklámokban a lakás csak úgy lesz, része a háttérnek, színpad, amely előterében a fiatalcsaj a szekszi kantáros nadrágban a falra festett buci sárga virágokkal önmegvalósíthatja magát a holnapi lakásavató buli előtt. A másik baja, hogy mivel mesterséges minta, ezért idealizál, nincs benne hely a zsírpárnáknak, a pattanásoknak, mitteszereknek, a sikerteleneknek, a félszobában tengődő lúzereknek, a hónap második felére elfogyó feltötőkártyáknak és a biztosítótűvel megerősített bugyiguminak, de a szigorlatra készülés végigkávézott két hetének sem. Ezzel pedig melegágya a depressziónak, az anoreksziának, az elveszettségérzésnek, kiutat viszont nem mutat, hiszen nem modell, és nem arról szól, hogy mi lesz veled harmincévesen, negyvenévesen, hatvanévesen, hanem a pillanatot, a karpediemet fetisizálja.
Kérem, kapcsolja ki. Jövő héten majd a férfiak nyomorúságáról írok."

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr415664131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása