EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

6. hónap

2009. augusztus 19. - Mirwen

Hát igen... fél éves. Pontosabban majd este hatkor, de akkor is...


Mérés: ismét nem voltunk hosszmérésen, úgyhogy csak a testhosszát tudom: ahhoz 74-es body-k kellenek. Amúgy még simán rámegy a newborn feliratú kisgatya, szóval nem egy michelin baba. Ez látszik is a szolid kis 6360 grammjából is, de sehova sem sietünk, úgyhogy tökéletes.

Alvás: este megvan a 12 óra 9-től 9-ig (még mindig 2 etetéssel közben), hó elején még ment a napi ötszöri alvás, de most már tisztán látszik hogy változni fog, mert nagyon szenved ő is - ettől én is -, mert aludni nem akar, de fáradt, nyűgös, leteszem: sértődött ordítás, kiveszem: tovább nyavajog. Remélem hamar beáll egy következő rend majd megint, mert az nagyon kell nekem is, neki is.

Evés: tápszer. A lefekvéskori kaja a fix, a többi még mindig változik, kb négy óránként, éjjel is. De mostmár egyre többször volt hogy kb napi 800ml-t evett, ami jó, főleg a nagy melegekben. 

Hozzátáplálás: eleinte ugye ment a gyümölcslé - meggy vagy barack levét kinyomtam, de már adtam neki a repi Milupa tejpépet, vettem egy üveg banán-alma bébiételt is - azt két részletben megette, sőt főztem is neki, ami mint kiderült bonyolultabb tud lenni mint dobostortát sütni: egy nagyon érett banánt összetörtem, hozzá barackból levet nyomkodtam, majd az instant zabpehelyhez egy kis vizet tettem, bele tápszer (feles tej helyett), ezt összefőztem, bele fél teáskanál vaj, és ebbe a cuccba megy a gyümölcspüré. Ebből is evett 2*50ml-t, de a glutén adagolás is megvolt: kiflicsücsök, kenyérhéj. 

BLW: Amúgy direkt nem pürésítek mindent, mert szeretném hogy úgy szokja meg hogy a kaja darabos is tud lenni, úgyhogy ezért a csak villával összetörés, meg a kenyérhéj, meg a többi. Szépen le is nyeli. Amúgy nagy találmány még a gyümölcscumi is, ezzel sok barack meg szilva megy, banánt ebből nem szereti annyira, mert nem elég leves. ezt meg azért szeretem, mert itt rágnia kell hogy jöjjön a lé, és az is egy természetes evési folyamat.

Nagymozgás: forog jobbról, balról, hátról hasra, vissza. Meg körbe 360 fokot. Meg elkezdett néha négykázlábra nyomódni, meg kutyázni, meg tolatni. Meg már megtartja ülésben a felsőtestét ha a combját fogom, úgyhogy lassan az üléssel is kacérkodunk. 

Finommozgás: nagyon szeretne már csípő fogni, de ugye még nem megy, pár napja pl majdnem negyed órát dolgozott a szőnyegen egy 1forintosnyi piros cérnaszösszel, mert meg akarta fogni, de még nem ment ugye. De pl cumit már vissza tud tenni a szájába helyesen, és bármelyik játékát bármilyen formában tudja kínozni, megenni és ütlegelni.

Fog: még mindig nincs

Beszéd: egész énekelve tud gagyarászni, és rájött arra is hogy mennyivel vészjóslóbban hangzik a sírás hogyha egy kis ultraszonikus fülrepesztő visítás elemet is belecsempész.

EC: ébredés utáni pisik, és kaki a fő szakterület, a többi nem mindig megy, nem is erőltetem: nem jelez más pisinél és az időzítéses módszer meg nem a mi asztalunk. Viszont a kaki az nagyon perfekt, szinte mindig elkapjuk, hacsak nem az autópályán jön rá, és épp most hagytuk el a pihenőt. De volt már autópályapihenőben, falvakban, semmi közepén kakiltatás is. Nagyon szeretem hogy nem keni össze magát, meg hogy olyan ügyesen nyugton ül ha tényleg dolog van.

(kis zárójeles kaki-milestone: az alma-banán bébiétel volt az első igazán nagy adag emberi kaja, úgyhogy másnap meg is láttuk az eredményét: megérkezett az első igazi emberes SZARszagű kaki. hát így ért véget a kis kellemes babakaki korszak.)

Hordozás: fantasztikus új hordozónk lett, egy Bamberoo OC, én választottam a dekor anyagot is hozzá meg a pántszínt meg minden (itt is egy kép), el is tartott vagy két-három hétig, mert zavarbaejtő mennyiségű textil van az amerikai foltvarró e-boltokban... és most van folyamatban egy újabb mei tai, egy másik "boltból", úgyhogy jelenleg az erszényt használjuk, és a mei tai-t, de az erszénynek meg vannak számlálva napjai, már ami a sima beleültetést jelenti, mert lassan kinövi, és lesz egy olyan időszak amikor még az nagy lesz csípőn hordozni, akkor jön képbe újra a rövid kendő, addig is, meg hosszú távra a mei tai a tökéletes előre vagy hátra egyaránt.

(babakocsit meg egyre idegesítőbb kerülgetni az előszobában)

Egyéb: továbbra is nagyon levágja ha vagy én vagy eb ingerült, fáradt, szomorú akármi, kis lélektani hőmérő. Meg barométer is, mert frontokat nehezen viseli. De döbbenetes sebességgel alakul a kis egyénisége, lesz kis emberke, és még mindig meg-meglepődünk ebbel mikor mondjuk valaki kikurjongat a hálószobából, holott mind a ketten a nappaliban vagyunk. szmájli.

 

Jaigen, és a hónap képekben.

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr975665038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása