EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

hasznos-nemhasznos

2009. augusztus 27. - Mirwen

amikor még csak a baba tervezés korszakában voltam, volt egy csomó dolog ami ömlött felém megállíthatatlanul hogy ez kell a gyereknek meg amaz, meg vegyél ezt meg vegyél azt, meg nem vagy jó anya ha ezt nem teszed meg, meg stb... de gondolom ezt az iszonyatos kismama-baba marketinget nincs az az ember aki ne venné észre.

Ahogy telt-múlt az idő, egyik végletből a másikba estem: eleinte teljes meggyőződéssel nyomtam én is hogy a "gyerekemnek mindent!", én voltam a tökéletes célközönség, aztán egy idő múlva a ló másik oldalán találtam magam, hogy minek is akármi? Hiszen enni, aludni és lenni szeretne az a gyerek, ahhoz meg elég az anyatej, a nagyágyban mellettem és a karomban tartani. 

Aztán megszületett Zsófi.

És immár több mint fél évvel a hátam mögött tudok egy kicsit számot vetni hogy mi az ami bejött, meg mi nem... Mi az amit teljesen csak azért veszünk "mert azt úgy szokták".: 

Azthittem hogy fontos, és közben teljesen felesleges:

- kiskád. Minek? csak a helyet foglalja, úgyis a nagykádba tesszük a kiskádat, annak meg az aljában vízleeresztő dugó meg minden kutyafüle, ami felsértheti a gyerek bőrét - kölcsönkád -, és még tárolni se tudom sehol. Nagykádat kimosom, bele egy kis víz, és kész. Vagy fogom, és együtt tusolok vele. (ha meg majd lakást építünk egyszer, akkor egy hatalmas mosdókagylónk lesz...)

- popsitörlő. MINEK?? ez a legfeleslegesebb dolog igazából. Ha bekakil, fogom, és odaviszem a csaphoz. Egy nedves törlőkendőtől nem lesz tisztább, csak illatosan szétkent. Legalábbis nekem mindig az az érzésem hogy ha nem folyóvízzel tiszítom, akkor nem tiszta. Oké, persze útra viszek, néha használom is, de eddig egy zacskónyi fogyott el, az is azért, mert eleinte használtuk. Amúgy ha tudom, kiránduláson, vendégségben is mindig megmosom inkább a fenekét.

- popsikrém. A Szokás miatt, meg hogy mutatták hogy hogy kell, én is egy bazi nagy adagot nyomtam a gyerek seggére minden pelenkázáskor, aztán akkor jöttem rá hogy lehet hogy ez felesleges, amikor elkezdtem textipelenkázni, és ott ugye nem is szabad krémezni, hiszen tönkremegy a textil nedvszívóképessége. És ha a textilben se lesz semmi baja krém nélkül, akkor az eldobhatósban sem, nem? Úgyhogy egy kis tubus bepanthent használtunk el eddig, és a másodikat nyomkorásszuk még mindig, mert néha azért be-be kenem egy-egy este.

- babakocsi. Ez ugyan még a jövő zenéje, de annyi bizonyos hogy mózeses babakocsi tök felesleges. Max egy teljesen ledönthető sport, de már azt se látom létszükségletnek. Ott a hordozókendő, erszény meg a meitai. Aztán meg majd meglátjuk, de eddig kétségkívül mellőzhető.

Azthittem hülyeség, és közben mégsem:

- légzésfigyelő. Le is hurrogtam tesóm, hogy nekem csak ne akarja odaadni, mert fölösleges. Aztán az első éjszaka után mint az őrült rohantunk érte, mert több ősz hajszálat nem bírt volna el a fejem. Egyszerűen rémisztő tud lenni amikor a hortyogó-cuppogó baba hirtelen mélyebben alszik, és beáll a teljes csend. Él még??

- cumisüveg melegítő. Na ez volt nekem a fogyasztói társadalom csimborasszója tárgyban manifesztálódva, aztán jött a pofáraesés hogy akkor mégis miben melegítsem az anyatejet ha nem ebben. (de amint lejárt a női-tejezés, ez is újra felesleges lett, azaz egyszerűbb kölcsönkérni)

- pelenkázóalátét. Otthonra moshatós, utazáshoz az eldobhatós. Ezt az EC-zéskor kezdtem igazán értékelni, mert így nem ázik el minden egy-egy becsurrantásnál, és természetesen nem a pelenkázón használom, hanem ahol a baba van, ha nincs rajta pelus.

Jónak gondoltam és be is vált:

- bárányszőr a kiságyba, gyerek alá. Télen fűt, nyáron hűt. És még belenézni is jólesik, hogy micsoda jó helyen van a gyerek, és azóta is bárhova megyünk (balaton, strand, tesómék, nagyszülők) visszük magunkkal, és azonnal otthonosan és jól érzi magát ha alvásra kerül a sor.

- pólya. Nem az a flancos csipkés amiben kórházból hozzák haza a suzukisok a gyereket, hanem amelyik az eredeti funkcióját tölti be: leszorítja a gyerek kezét, így a Moro-reflexekkel nem kelti magát a ded, és sokkal nyugodtabban alszik. Nekünk eleinte egy-egy órát hozzátett az alvásaihoz, úgyhogy életmentő volt.

- textilpelenka. Tényleg nagyon jó, tényleg bevált, ugyanúgy megfogja a pisit, kakit, csak annyi dolog van vele hogy mosni meg teregetni kell néha. Nabumm. Mondjuk a kakit az EC miatt általában elkerülöm, amúgy meg a pisis pelusokat megszárítom, és úgy pisifoltosan megy a gépbe és kész. Mert amúgy lehetne vödörben tárolni vízben, meg hasonlók, de minek?

- hordozóeszközök. A babaerszény, az újszülöttkori rugalmaskendő és a sima kendő meg a mei tai. Nagyon beváltak, de erről már nyilatkoztam párszor.

--------------------

ezenkívül szezonális apróság: 

strandra az önkinyílós menedék-sátor, ha megy az ember fürdeni, csak behúzza a cuccokra és kész, amúgy a gyereknek végig árnyékot biztosít, meg félig felhúzva alvós menedéket is, és tényleg icipicire összecsukható.

A bejegyzés trackback címe:

https://mirwen.blog.hu/api/trackback/id/tr295665005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása