EQ fogyatékos, továbbra is leszázalékolva

mirwen

mirwen

röff

2006. december 03. - Mirwen

A hétvégén mindent megtettem az antitrendiségem érdekében és disznóvágáson voltam ebéknél vidéken. Vegetáriánus olvasóim kedvéért eltekintek a képek közlésétől, de ha valaki a vér vonz, hát katt, egy hasonló.

négyszemű

most voltam munkahelyi optikusnál, és jövő hétre lesz kész a szemüvegem. eljött az az idő, hogy a valaha hírhedt sasszemem korrigálásra szorult: távolra látáshoz kell plusszos lencse... na meg a cilinderek, de az olyan vagány mint egy varieté táncos. ezt figyelembevéve választottam a keretet is, jó színes, hamáregyszer... mondjuk nem sok dioptria, ezért leginkább vezetéshez, meg este veszem majd fel, mert borzasztóan zavarnak este a szétcsúszó fények...

Szinopszis

"Nem érti, mert nem akarja érteni. Társadalmi magatartásmodellek nem overnight jönnek létre, még manapság sem. A szinglicsajmodell a zöld bevásárlóautójával és a pörgős kis életével alig öt-hat éves dolog, nagyjából egykorú bridzsetdzsónsszal és a szekszésnújorkkal és megjelenése csak annyiban tekinthető organikus változásnak, amennyiben organikus a piac reflexiója a fiatal, harminc alatti nők keresőképességének megnövekedésére. Ehhez az kell, hogy kicsit ráerősítsen a marketing, és a liba rögtön úgy érzi, a pénzzel a döntés lehetősége és joga is a kezébe került, és máris sorba fog állni a vadnőies hálószobabútorért jinjangmintával meg kétszatyornyi plüssállattal pukkantja tele az ótóját, mert úgy érzi, ez önreflexió, saját független egyéniségének, korábban elnyomott femininitásának a manifesztálása. Mivel a harmincas korosztály, elsősorban a gyermekvállalással járó elkötelezettség révén potenciálisan lecsusszan erről a futószalagról, ezért kiötlöttük a konzervált, mumifikált huszonévességet, amikor bűn megöregedni, és nem is nő az, aki a hetesbuszon nem öltözik kurvának selyemnaciból kilógó tangacsipkével és keresztcsonti tetoválással. (A terhesmarketing is dübörög persze gőzerővel, de jelen tanulmány írója e tekinteben nem bír kiterjedt tapasztalatokkal, így kompetenciahiány miatt az elemzésétől eltekint). Erre persze a média is rákapott, hiszen az öndefiníciós deficitet valahol kompenzálni kell, és megteremtik ennek az állapotnak a mitológiáját olyan filmekkel, mint a doktorszöszi vagy a spinédzserek, korosztályban alulról közelítve meg a Totally Spies is feltétlenül idesorolandó. Ezzel az egésszel persze az a gond, hogy - ahogy korábban is írtam - teljesen mesterséges (noha létező társadalmi trendeket lovagol meg, azokat nagyítja fel groteszk módon), és csak annyira van kidolgozva, amennyire a fogyasztás növelésében érdekeltek igényeit kiszolgálja. Az emberi kapcsolatok csak jelzésszerűen jelennek meg benne (romantikus vacsora a "kedvessel" (már nem definiáljuk a státuszát, párrá, kedvessé, vagy pasivá redukálódik), kettesben olcsóbb vellneszhétvége, nyaralás a világ másik végén, ahol legálisan fel lehet venni a szalmakalapot a napsütésben, és önfeledten turkálhatunk az ócskapiacon, a két perc alatt összacsapott álommvacsora szimultán szőrtelenítéssel, míg a csengőre várunk, de az első közös lakás és az közösen fölvett lakáshitel fókuszcsoportja már a reménytelenül negyvenesbe fordult generáció Nyuszómuszóékkal. A "fiatal felnőtteknek" szánt reklámokban a lakás csak úgy lesz, része a háttérnek, színpad, amely előterében a fiatalcsaj a szekszi kantáros nadrágban a falra festett buci sárga virágokkal önmegvalósíthatja magát a holnapi lakásavató buli előtt. A másik baja, hogy mivel mesterséges minta, ezért idealizál, nincs benne hely a zsírpárnáknak, a pattanásoknak, mitteszereknek, a sikerteleneknek, a félszobában tengődő lúzereknek, a hónap második felére elfogyó feltötőkártyáknak és a biztosítótűvel megerősített bugyiguminak, de a szigorlatra készülés végigkávézott két hetének sem. Ezzel pedig melegágya a depressziónak, az anoreksziának, az elveszettségérzésnek, kiutat viszont nem mutat, hiszen nem modell, és nem arról szól, hogy mi lesz veled harmincévesen, negyvenévesen, hatvanévesen, hanem a pillanatot, a karpediemet fetisizálja.
Kérem, kapcsolja ki. Jövő héten majd a férfiak nyomorúságáról írok."

RE: RE:

"...De azért megijeszt, hogy vannak olyanok, akik nem ismerik föl, hogy az emberi magatartás minden aspektusa mintakövetés (igen, a linuksz-mekkintosbuzulás is), mert az ember eccerűen így van bedrótozva, mint főemlős, egyedül csak az számít, melyik mintát követjük. A trendicsajminta pedig egy mesterségesen megalkotott viselkedésminta, ami artificiális jellegénél fogva nem a társadalmi folyamatok végterméke, ezáltal konfliktusgeneráló. De a trendicsávóminta is ugyanilyen diszfunkcionális. Van ugye a havontafürdős-mindigsajátutamatjárós-motoros pattern, no meg az esespólós-nonfigtetkós, meg persze a plazmatévés-kékinges-brókerarcos... A fiúknak is szar, de máshogy."

"Akkor még egy kiegészítés mellé (mielőtt valaki megjegyezné): igen, tudom, a vicceskedőposztírás is mintakövetés. Része a párzási rítusnak, öndefiníciós szerepű."

reply

"senoi kartácsnőnek üzenem, hogy:
- a sushit kikérem magamnak az összes japánbuzi nevében
- a bortovakrémes álompasik csíkos teniszzoknit hordanak és elsírják magukat, ha orgazmusuk van. Az igazi kefélőgépek a kopaszodó szemüveges egyötvenes könyvelők. Azok első vérig. Aztán hazamennek az asszonyhoz, de vesznek neki az alujáróban bombont, mert lelkifurdalásuk van."

truth to be told 2.

rég volt igazi szellemi termék a blogon, úgyhogy posztolom HZs-vel történt levelezésünk esszenciáját:
 
  
"Azabaj, hogy a "fiatal, független, emacinpá... eminicpá.... egyenjogú, önmegvalósító nő" figurája pusztán marketingkategória. Ez nem létezik. Ez a társadalmi szerep nincs kitalálva, csupán a reklámok közvetítenek ilyet, mert tartoznak hozzá bizonyos külsőségek és mesterséges viselkedési patternek. Ugyanúgy nem létezik, mint a férfipárja, a harmincas, sármos, Dolce & Gabbana motorosdzsekis 7-es BMW-vel járó kúrógép figurája sem, akivel a borotvahabot árulják, csak a gyengébbik nem neveltetéséből eredően hajlamosabb az agyatlan mintakövetésre, nem fölmérve azt, hogy a minta legalábis fogyatékos, mert egymással összeegyeztethetetlen szerepeket próbál egymásba gyúrni. A lepedőkirálynő legyen tökéletes anya, de ne kötelezze el magát a férfinemnek (mert akkor papa ráncolja otthon a homlokát, ha hazaviszi a piacról azt az isteni hamis Ming padlóvázát, alkuval harmincért, meg nincs annyi alkalom a barátnőkkel való együttbőgést követő vígasztaló impulzusvásárlásra), és folyamatosan legyen "trendi", hogy ki lehessen vele dobatni félévente a cuccait, ezen kívül dolgozzon valami fontos beosztásban (amivel pénz jár a hitelkártyája feltöltéséhez), de csak épp annyi túlmunkát vállaljon, hogy az íróasztalnál kelljen elkölteni a bifiduszesszenzises-norbisalis ebédpótlékot, és az irodaház vécéjében pattintsa föl a tangabetétet. Nekem az a véleményem, hogy ebből még qrva nagy baj lesz. A New Yok-i nők 69 százaléka egyedül él, ezzel szemben Irán lakosainak 60 százaléka 30 alatti.
(...) és nem veszik észre, hogy miközben kétségbeesetten keresik a a pénteki "laza, bulizós, lányoknak ingyenes" kiskocsma klotyójában hajnali kettőkor dilatált pupillával a rúzsfoltos tükörben igazi énjüket, és arról ábrándoznak, hogy végigjárják a Caminót, aminek a végén biztosan ott van az a spirituális bevásárlóközpont, aminek polcáról majd leveszik azt a Magna Mater nőfigurát, amelyik egyik lábával a Wicca-hagyományokra, a másikkal a Vanity Fair-re támaszkodva biztos kézzel vág utat a hétköznapok dzsungelében, hogy eközben folyamatosan terelik őket egy nagyon szűk ösvényen, és menthetetlenül behullanak a zombik közé, aki szédül az aszfalton, ha nincs kiegyesúlyozva két MNG szatyorral, és csak azért nem döbben rá, hogy a Nyál és könny és Kozmál magazinok azonos cikkadatbázisból merítenek, mert a szoliszalon várójában csak 800+ Ft-os újságok vannak. És közben mindegyre várják azt a pillanatot, amikor majd minden rendben lesz az életükben, és le van fertőtlenítve minden vízszintes felület, az összes éles sarok le van kerekítve, kijárták azokat az iskolákat, ahová sohasem iratkoztak be, mert majd jövőre, a karrier betonstabil, és minden nap zokogva hívogatják őket a cégtől, hogy mikor jössz már vissza dolgozni, na akkor, majd lehet gyereket vállalni. Vízbenszüléssel, csakranyitással, auraszkennel, babaúszással, fülhőmérővel. Chapter Two."

projekt

gyűrűk elkészültek. A minimalizmus jegyében sima vörös-sárga ötvözet arany karika, belsejében egymás keresztneve Verdana betűtípussal. Pedig erősen kötöttem az ebet a karóhoz - éééérted -, hogy az URL-jeink legyenek Courier New-val, de azt nem engedte... 

zesküvőre a március látszik kialakulni mint időpont, és miután egy órát rászántam a múlthéten, és összeszedtem pontokba foglalva hogy mik is a további teendők, már nem is olyan vészes a dolog. Akartam a dolognak valami alblog szerűséget nyitni, mert nem kívánom ezzel terhelni a nagyérdeműt, mert az ilyen projektet mindig csak egy fókuszorientált csoportnak érdekes részletek, de rájöttem hogy az életem mindig valami projekt köré csoportosul, mindig az a lényeg, a főtéma, és akkor az érdekel. A pasinélküliség is egy fókusztéma, sziget is, aztán a macska is lehet, nálam most ez. Én meg dokumentálom és kész.

De a lényeg címszavakban: meghívó prototípusok elkészítve, fotóssal egyeztetés, helyszín nálunk vidéken, étteremmel egyeztetés folyamatban, ruha kiválasztva - csak el ne felejtsem lefoglalni, mert a végén másnak adják. és kábé ennyi egyelőre.

süti beállítások módosítása